Alla inlägg under maj 2009

Av Christoffer - 26 maj 2009 12:49

Ville bara tacka Emily som för längesen försåg mig med en pottfrissa. Det är den ända gången jag har varit nöjd när jag precis hade klippt mig, den längsta klippningen på två timmar, men ändå.


Tack, och tack alla som förgyller mig vardag!


Tänkte bjuda på en liten dikt idag, en sån dikt som får en att tänka efter ite, det gillar jag!





                      Det går en genom tiden en säregen fläkt,

                    en sjukdom som allmänt benämnes jäkt.

                    Och bannlyst är stunden av ro och av frid.

                    Man hör bara ständigt: Jag har inte tid.


                    Du äger kanhända en sjuklig vän,

                    det sista besöket var länge sen.

                    Du säger en ursäkt, blir öm och blid,

                    men tröstar dig med: Jag har inte tid.


                    Kanske har Du en mor, som är gammal nu,

                    vars enda ljuspunkt i livet är Du.

                    Att glömma henne, är Du på glid?

                    Ditt samvete kvävs med: Jag har inte tid?


                    Så lever Du livet i stora drag,

                    hur skall jag hinna allt i dag?

                    Jäktet förvandlar Ditt liv till en strid.

                    Din slogan har blivit: Jag har inte tid.


                    Men när man har levat Ditt antal år.

                    När döden på tröskeln väntande står.

                    När man Dig kallar från livets id,

                    Skall Du då svara: Jag har inte tid …

Av Christoffer - 24 maj 2009 20:30

Vad skulle man gjort utan vänner??

Finns det något bättre än en bakissöndageftermiddag, sittandes med goda vänner på en uteservering, käka pizza, dricka cola och se vem som kan rapa högst? Det finns det kanske, men det ligger fan på topp 5-listan.


Igår var det inflyttningsfest hos en tjej som heter Elly. Kom på nån timme innan att det var inflyttningsfest, och man kan ju inte komma till en inflyttningsfest utan inflyttningspresent, lite gay nästan... Det blev iaf en toalettsits med pingviner på. Bra present som ingen annan hade gett tänkte vi, något hon ser varje dag och tänker på oss =)


Blev lite lustigt igår, vi var nog i varje ände av stan, från det ena stället till det andra, har aldrig åkt så mycket taxi i hela mitt liv, tur inte Malmö är så stort =) Det var en skön kväll, trots att jag mesade och avslutade på Max när de två andra hårda grabbarna slutade på Slagt, "men ja e int bitter"!!


 Rastlösheten börjar infinna sig hos många nu. Det pratades en hel del om det idag. Den har en tendens att komma vid den här tiden på året. Solen skiner och det är varmt och skönt, men det känns inte som att man åstadkommer något vettigt. Man börjar känna att man sover bort dagarna när man tar sig en härlig sovmorgon, har man inget storslaget planerat till samma dag så börjar det sprätta i extremiteterna. Då måste något hända och drastiska åtgärder tilltas. Då hjälper det med motorcykel. snart kan vi starta ett motorcykelgäng för bara vår vänskapskrets så många vi kommer bli. Det smittar som en pandemi, handlederna börjar rycka och man nöjer sig inte förrän man är över 200 km/h!


Söndagsfilm nu, tack för en härlig kväll igår alla!


Puss och kram

Av Christoffer - 16 maj 2009 18:09

då öppnar du helt enkelt inte...


Hej nära och kära, bekanta och obekanta, eller är du obekant så har du ju inget här att göra visserligen!!


Idag har det varit Motorcykelrace, (ja jag vet, blir en hel del mc tjat men det är väldigt skoj =D) inte race som i att komma först i mål utan ett samkvämsrace! 150 motorcyklar hade anmält sig till årets "Volvo truckcenters mc-rally" ett gratis "jippo" som vissa företag blir inbjudna på, och jag. Skulle ta med mig mina 2 snabbaste vänner, nämner inga namn men av olika anledningar så slutade med att jag rullade dit själv!



Träffade en sympatisk man i sina äldre år (trodde jag, han var bara 40, gråhårig men 40 =S), med honom och 2 andra körde vi nöjestrippen på 15 mil och hade det najs (förutom att 12 grader är svinkallt i ett skinnställ, + att det regnade lite) bjöds på grillat efteråt! Nu är man trött!!


Vill bara tillägna ett litet missnöje riktat till min flickvän, eller tjejkompis heter det kanske, ulla rulla, som inte ställde upp som passagerare kl 07.15 med 10 mins varsel, lite dåligt ;) hade varit roligare med nån man kände idag! (skoja, gillar dig skarpt ändå)


Nä men nog med skitsnack.....


jaha, aja, då har jag inget att skriva ju....


hej då!


Av Christoffer - 13 maj 2009 22:32

Hallå alla varelser!

Vilken lång vinter det har varit, eller hur!? Men nu är det fan slut på det, nu har syrenerna slagit ut, hojen susar fram på vägarna, man börjar se vackra ben på stan och man kan gå och lura bakom solbrillorna! =D


 

(jonas på sin drömhoj, en yamaha R1:a) 


Nu under sommaren händer det väl lite mer och det är ju faktiskt rätt roligt att skriva blogg, så antar att det kommer uppdateras med mer än flera månaders mellanrum!


Blir lite away i sommar och ska låta stiffeaway vara med också. Det är spikat en Thilandresa i juni, Bangkok några dagar och sedan resa runt en vecka i Thailand! Det blir även motorcykelsemester i Sverige med de tuffa grabbarna Mr Adams & Miss Bengtsson ;D Kameran är ju till för en enda grej, får vara lite flitigare med det också tror jag!


29-31 maj är det elektrofestival i danmark med bl.a rune RK, det ska vi väl på boys?


Titta gärna förbi under sommaren då den lilla Borta-och-hemma-ibland-bloggen ska uppdateras oftare!

Ha det toppen alla lirare!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards