Alla inlägg under augusti 2008

Av Christoffer - 29 augusti 2008 22:11

Vackert, hett, coolt, farligt, (mesigt?), rått och alldeses, alldeles underbart!

Det är bara några få  adjektiv som beskriver en (man? känner mig rätt pojkaktig väl på den) med sin mc.

Idag, förutom en tur till Aten, har det rullats mc. Tyckte det var dax att fånga känslan på bild, och vi har gjort vårt bästa!

Det är jag och mina (nya) kära vän Jonas som brukar vara ute och rulla. Ibland lite hit och ibland lite dit, och idag var vi där! Allt jag ville var att dela med mig lite av den för tillfället enda kvinnan med otroligt vackra former, hade varit sorgligt om man fått nöja sig med en plåtkvinna hela livet, men för nu så räcker den gott och väl =) Enjoy...


Min gudinna vid brofästet!

Jonas på sin Er6-f


Jag på spaning vid luftkastellet!


Jonas missnöjd, eller bara lever sig in i "knutte"-rollen?

Jag som "wheelar" på båda hjulen!

Av Christoffer - 28 augusti 2008 20:59

Hallå alla solrosor!


Nu när det är lite lågsäsong (för min del) med utomlandsflygandet så har man ju en del tid över till att fundera, filosofera och ha roligt med allt och alla. Och då får man ju fylla bloggen med det istället!


Idag har varit en såndär filosoferardag. Dagen har varvats med mc-snack, ironiska och på gränsen till arga(?) sms, och funderingar!

En tanke som kom upp är den här "pinsamma hiss-tystnaden".

Det är ett roligt fenomen: Man hamnar i ett litet trångt utrymme med en helt främmande människa, och det finns två saker att göra.


1. Antingen börja kallprata om något som tar ungefär 30 sekunder och avrunda med ett kort och koncist "hej då!" Eller...

2. Stirra in i spegeln, läsa klotter/affischer och låtsas som man är ensam i hissen.


Varför känns det så krystat när man står i en hiss/väntrum (eller något annat litet ställe) och bara tiger!

Vad är det som gör att vi bara står helt tysta och inte säger något. För även om det bara rör sig om max några minuter, så blir minutrarna så mycket roligare om man hade kunnat dela med sig av något till varandra, behöver inte ens vara givande.

Ett enkelt, "usch, här luktar verkligen piss" eller "har du sett den nya batman-filmen". Något som man kan prata om i 30 sek. Det är ju dumt att kläcka ur sig något som "tja, hur känner du för oroligheterna mellan Ryssland och Georgien" kan kännas lite konstigt när man inte ens hunnit uttala namnet på Rysslands president innan man är nere på entréplan!


Men det är väl den svenska "seden" eller vad man kan kalla det som säger så. Prata inte med främlingar!

Men sen finns det ju gränser också. Satt i väntrummet på UM idag (bara rutinkontroll, inget värre =), och där kan man ju inte kallprata riktigt. "eehm, tja, vad e du här för, svamp eller klamme". Funkar nog inte att snacka om annat heller. Jag tror att alla känner sig lite obekväma just där och hade blivit mer störd än glad om någon började prata med dem.


Man borde ta tillvara på sådana tillfällen där det är "accepterat" att kallprata med någon. Hade nog blivit tagen för freak om man satt sig och kallpratat med ett par på ett kafé.


Så det ska jag göra, och tycker att du också ska det! Nästa gång du hamnar i en hiss med någon, eller varför inte slå på stort när du är i väntrummet på UM, och (ja kanske inte släpp en fis) men lassa fram en liten kallpratsfras som du har på lager. Göra sig av med de där "det kan man ju inte göra" och bryta den försynta, försiktiga svenska trenden! Vem vet, det kanske till och med blir den bästa hissturen... någonsin!


Hade varit kul om ni delat med er av era roliga hiss (eller vilka andra utrymmen som helst) berättelser. Något oväntat som hänt eller sagts, skriv en kommentar, (lägger ut den om det kommer in några roliga) så är det inte bara jag som skriver hela tiden. =)



Och avslutningsvis en liten nostalgibild jag hittade på alla de hårda grabbarna i 8an som är inne och gör Köpenhamn osäkert!

 

Från mig, till er alla, en riktigt.... god..... natt!

Av Christoffer - 26 augusti 2008 23:06

Godkväll på er, hoppas att allt står bra till!


Lustiga små kryp vi har i Sverige, detta lever i Blentarps skogar! 

och på tal om inget..... 


Satt och funderade på en sak här om dagen, lite smådjupt, men det är viktigt att vara det ibland!

Tänk vad lite det egentligen är som gör att vi skaffar oss en uppfattning om andra människor?

Så lite som behövs för att man ska vara helt olika. Vi alla måste ju käka, blinka. Vi alla svär när vi slår i stortån och vi luktar illa efter att vi tränat, vi har öronvax och Alla snorar när vi är sjuka!

Visst, man kan vara olika stora. Vissa smala, vissa större och i vissa amerikanska fall, jättestora!


Men det jag menar är att vi alla är jättelika om man tänker efter, men ändå kan det kännas som att man är från två helt skilda världar. Vet inte riktigt vart jag vill komma men tänk så mycket lättare allt hade varit om man kunnat prata med varandra och förklara sin syn på saken. Så många krig, förhållanden och meningsskiljaktigheter som hade kunnat lösas om man bara kunnat prata om allt. Men sen, vem fan vill ha lätt (förhållandesynpunkt, inte menat i krig då) hur kul hade det varit om det hade lätt att bli världsmästare i spjutkastning eller med en liten armhävning fått världens snyggaste kropp (då hade ju alla haft det).


Tjusningen med att lyckas med något är att man verkligen kämpat och gett allt för att komma dit, för att nå sitt mål. För att citera... någon: "Man hade inte uppskattat sol utan regn" och det stämmer faktiskt!


Så när det tar emot och är lite kämpigt, tänk hur härligt det kommer att kännas när du väl har fixat det!


känns lite "sex and the city" det här inlägget, men vi alla har väl rätt att vara lite djupa ibland =)!!


mvh /susningen på vägen!

peace!


(ps. "Axwell" på Slagt på lördag, vi ses där!!!)

Av Christoffer - 21 augusti 2008 11:12

Hallå alla!

Jag hade næstan glømt bort min lilla blogg, varit dåligt med nattstoppen på jobbet och den størsta delen av den lediga tid man haft har spenderats på hojen, før det mesta i lodræt position!!


Helt vilt vad tiden går fort, veckorna bara schvishar førbi och om 1½ vecka børjar skolan. 3årig byggingenjørs linje.


2 minuter till "breifing" får nog ta att børja avsluta så smått =) ska uppdatera bloggen flitigare med lite roligare saker, dom kommer jag lovar! =)


Ha en skøn dag!

Auf wiedersehen

Av Christoffer - 7 augusti 2008 13:20

Tjenamors!

Inte så många som grattat mig till nya hojen, lite dåligt tycker jag =)

Aja, har grattat mig själv så det räcker och bli över!


Sitter för tillfället på hotellet i Bergen i Norge. Grådassigt väder så man vill inte ut. Sitter istället och läser på sporthoj.com, en sida för alla med sportcyklar. Där har de en tråd med bara Er6 ägare, man lär sig riktigt mycket!

Nu vill man bara hem och köra =) men tyvärr ska man en kortnatt till Turku i Finland senare idag. Men på fredag jäklar, håller tummarna för uppehåll!!


Ska ut och gå en runda i berget här, kan inte sitta inne och nörda hela tiden. Börjar bli en lite tråkig utomlandsblogg nu känner jag, men sen händer det desto mer hemma, som man inte alltid kan skriva här =)


Hoppas att det blir någon kul resa i slutet av augusti iaf!


Och till alla er oroliga där ute, kom ihåg! 

"Det är inte farten som dödar, det är smällen!"

"It's not the fart that kills, it's the smell!"


..................................WROOOM...... 

Av Christoffer - 2 augusti 2008 09:44

Hallå alla friska och glada, och hallå till er sjuka och sura också för den delen!


Jag skulle vilja hälsa en ny familjemedlem välkommen!

Det är en stark, maskulin kvinna, hur illa det än låter så är jag otroligt nöjd! =) Vi snackar självklart motorcykel!!!

De som känner mig vet säkert att jag varit inne på att skaffa en Ducati monster, så jävla rå och, allt! Men för en vecka sedan så hittade jag den här lilla skönheten på blocket och tänkte att, ta kan ju prova den! Kawasaki Er-6n, en 06a, utsedd till världens vackraste motorcykel 2006 och även toppsäljare i Sverige. Talar ju lite för sig själv att den är underbar att köra! 650cc och 72 pollar låter kanske inte överdrivet mycket, men den gör verkligen vad den ska iaf!! =D

Mycket pengar, mycket svett (dock inget blod eller tårar), men det är verkligen mödan värd kan jag lova!


Ska ut och köpa handskar, stövlar och ryggskydd nu, den har jag Allt!


Lovar att tuta lite och vinka om jag ser er, om ni gör detsamma!

Nästa projekt är högskolan! Byggteknik i 3 år, då kan vi snacka blod och tårar =)

Men tills dess, se er för en extra gång innan du går över gatan!


Over and out...

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards