Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Thailand - Chaing Mai to Bangkok to Copenhagen - Dag 6 - hemresa!

Av Christoffer - 4 juli 2009 17:31

Tjenixen alla solbrända svenskar. Har hört att det har varit superbra väder här hemma när vi varit borta, typiskt, men bra för er ju....


För att fortsätta där jag slutade sist efter tigrar och hill tribe så är vi inne på Dag 6. En Fullspäckad dag som började med en lättare vandring i jungeln, (mystiska djur och frukter såg vi) för att ta ett svalkande dopp vid ett vattenfall.

Pappa står och viftar med en pinne vid ett bananträd, sugen på bananer kanske??


(som nu ser så är jag faktiskt hemma nu och kan lägga in fler bilder = mindre text =) Efter en kortare lunch bar det av till elefanterna. Riktigt riktigt häftigt att se och känna på dem live. Vår pelefant gillade iaf bananer. Vi köpte 2 stora påsar, men de slukade han i ett nafs, jag tror inte ens han tuggade och smakade på dem, bara glufsade i sig dem hela, den tölpen.


MER BANAAAN!!!!


En timmes SKUMPIG ridning (eller hur far =) så susade vi i vår minibuss längs de slingriga vägarna till bambuflotts fors/å åkning. Tyvärr har jag inga bilder att visa på det då de rekomenderade att inte ta med kameran. Mycket klokt beslut då vi blev helt dyngsura!!


Efter en såndan dag var vi rätt slitna och sjönk ihop i våra sängar på vårt luftkonditionerade hotellrum efter resan hem!


Efter det har det mest varit lite härliga kanalfärder, minde sköna tågresor, ja, ska låta bilderna tala då det är både mycket roligare och mer "beskivande" (trots mina otroligt målande beskrivningar) än mitt tugg.


Det fanns både fina hus (alla tempel var superpampiga)

Och mindre pampiga hus (där folket fick bo =)

En normal dag i trafiken (dock inte rusningstid, då stod allt still)

Och så åt vi ju en massa god mat också!!!!


Jag är som sagt hemma nu igen, lirat lite boll och badat sedan landningen i morse. Men far min blir kvar 10 dagar till. Ut till nån tropisk ö, bo i bungalo, hitta sig en fru ;), glassa på stranden, vem vet när äventyraren är i farten =D


Ha det gott alla, vi ses när vi ses!!

Lagoon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christoffer - 13 september 2009 23:01

Tuffa grabbar med bra balans... inte jag alltså!      Buonanotte      ...

Av Christoffer - 6 september 2009 18:04

Hallå alla söndagströtta!   Klockan är 6 och man har inte gjort något idag, visserligen jobbat en tur men inget värt att skriva om.   Skolan har satt igång igen, 2 år kvar innan man är byggingenjör på riktigt, det går fort.   Stiffeaway har gått ner...

Av Christoffer - 27 augusti 2009 19:30

God eftermiddag alla nyvakna!   Själv är jag inte nyvaken, inte jobbat men ändå åstadkommit en massa idag, träffat folk, renoverat, tränat, känns bra när man känner sig duktig! =)   Tyvärr börjar motorcykelsässongen lida mot sitt slut (iaf om några m...

Av Christoffer - 24 augusti 2009 00:38

Äntligen blev det av... I lördags sprutade det testosteron ur öronen på 21 krigssugna grabbar vid Löddeköpinge! Anledningen var Paintball. En riktigt rolig eftermiddag med pulsen på topp när kulorna ven bara centimetrar från huvudet, ibland, och ibla...

Av Christoffer - 14 augusti 2009 03:04

Idag ær det MALMØØFESTIVALEEEEN!!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards