Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Christoffer - 23 juni 2009 11:54

Idag är det tisdag. En tisdag där solen skiner, fåglarna kvittrar och Christoffer bloggar. Ska ju inte blogga hela dan visserligen, siktar på min vanliga kvart =)


Imorgon är det onsdag, då blir det lite mer spännande, då bär det av till Thailand! Planet går från kastrup kl 22.50 Riktigt smidigt då man kan sova hela vägen.


Idag blir ju isf en sån där förberedelsedag, nästan som födelsedag fast med lite fler bokstäver. Ska börja fundera på vad jag ska ha med mig, växla lite cash, kanske boka hemresa, men måste ju hinna med och glassa lite på stranden också. Hade ju varit bra att städa lite också, så det vart fint när man sticker in näsan i den trygga vrån om sådär 12 dagar igen.


I och med att min geografikunskap är på gränsen till riktigt värdelös så har jag tagit tilfället i akt att kika lite på Thailandfakta. Kan ju vara kul att veta var man är. Och för att göra den här sidan till något annat än fruktansvärt rolig läsning, så klämmer jag in lite matnyttig världsfakta.



Thailand är större än Sverige på 514 000 km2 vs. 450 000 km2 men där bor något fler människor c:a 65 miljoner människor mot Sveriges 9 miljoner. 95% av Thailands befolkning är Buddister vilka är kända för sitt varma och välkomnande sätt mot andra människor. Huvudstaden i Thailand är... Bangkok (smack). Annars är Thailand och Sverige inte så olika, vi båda har monarki, det förds och dör människor både här och där (lite mer av båda där men ändå). Vi har faktsikt högre arbetslöshet här än vad de har i Thailand, imponerande.

Om ni nu skulle ägna mig en tanke de närmsta dagarna så får ni tänka på att tankarna inte når Thailand förrän 5 timmar senare. (för de trögfattade) är kl 12.00 här så är den 17.00 i Thailand!!!


Det här är iaf vad jag har läst mig till =) även läst att första intrycket av Bangkok inte är speciellt bra men att man ska jai yen (ta det lugnt, hetsa inte upp dig) och sanuk (ha roligt).


Får se om den lilla bärbara hänger med eller inte, om man kan lita på hotellen, tråkigt att få den stulen!


Om vi inte hörs innan så ha det gott och lev i fred!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards