Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Christoffer - 26 juni 2009 19:33

Hellooo evyboodyyy!!


This is Christoffer live from Bangkok, Thailand!

Man kan skriva pa svenska ocksa, bortsett fran a(med prick), a(med prickar) och o (med prickar)!


Nu ar klockan halv 1 i thailand, pa natten, precis kommit in fran en liten shoppingrunda langs soy kumwitt (huvudgatan har tror jag).


Ja, var ska jag borja... Tog inte lappen med mig, da jag helst inte vil att den ska bli stulen, sa det blir faktiskt en blogg utan bilder just nu!

Landade pa flygplatsen igar vid 15 tiden (lokal tid) och traffade far som statt och vantat nagan timme redan. Flygplatsen var luftkonditionerad, men det var inte luften utanfor! Det stog mot en som nar man oppnar en ugn nastan, 33 grader hetta later kanske inte mycket jamfort med en ugn, men det ar mycket!!


Hotellet vi forbokade i svala(?) sverige ar toppen, med pool och hela rubbet. (intresse klubben....)  Forsta dan var tung, varmen, stirret, lukten. Men nu (redan) nar vi ar inne pa andra dagen sa ar det mycket battre, alla ar supertrevliga, superservice, fortfarande supervarmt och har borjat smalta intrycken.


Idag har vi aven varit pa en tempeltour, sett massa fina buddahtempel (som jag inte kan visa bild pa) over hela stan. Trafiken ar helt sjuk har, kor 5 bilar i bredd pa en trefilig vag, och fort sa in i helvete gar det ocksa!


Atit och druckit gott har vi ocksa, 3 olika ratter, 2 stora ol och frukt efterat for ca 75 sek, nu var det visserligen inten fancy luftkonditionerad restaurang, men desto charmigare. Blir inte riktigt samma sak nar jag inte kan visa bilder pa det!!


Ja och sa har jag matat och klappat elefanter idag. Mitt mellan kepsar och lacostetrojor star det en elefantmamma med hennes elefantunge. 100 Baht for tva pasar morotter eller natt (smakade inte) sa fick man mata elefanterna och klappa, fota och hela koret. En elefant ar asstark, den lille skiten sparkade mig lite pa benet, sparkade inte tillbaka, men det skulle han haft. Ascoolt med elefanter live (mitt i storbangkok ocksa), men det ska aven ridas elefanter i Chang mai!


Chang mai ar en stad i norra thailand, ungefar stor som Lund. Dit ska vi imorgon. Far se hur lange vi stannar dar, eller om vi aker vidare.


Hittar jag ett internetcafe dar sa blir det lite mer live from Thailand. Intill dess... ha det gott!


Ra tree sa was (god natt)

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards