Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Christoffer - 17 juni 2008 13:40

.... via skåneleden!

Den här gången är vi ute på landet, eller mitt i Skånes skogar för att vara mer exakt. Var inte hemma mer än en halv dag, men det räckte tyckte jag!


För er som inte vet så var jag mulle i skogen, även kallat Scout i mina yngre dagar. Det har jag saknat ända sedan jag slutade. Jag fick mycket skog och mer därtill i lumpen, men nu börjar "naturbegäret" komma tillbaka. Därför bestämde jag mig att ta en liten tur med mina kära packning i naturen.

Eftersom jag inte känner någon mullekompis som var ledig så traskade jag ut själv!


Tog tåget till Röstånga och började min "vandring" där. Vilken jäkla fin natur vi har i Skåne, behöver fan inte åka till Irland för att njuta vacker natur, finns ju bara några mil bort! (se bilder nedan).


Jag kommer fram till en gräsplätt några timmar senare och där blir jag inbjuden att spela crocket med en dansk snubbe och 2 svenska tjejer. Vi hade hur kul som helst, spelade och latchade, men när myggen gjort sitt i ansiktet och kvällen började falla på så körde de iväg och jag traskade in i skogen med mitt tält. Blev halvdant uppsatt men jag sov riktigt gott ändå!


Kortfattat så rev jag mitt tält, käkade frystorkad frukost och traskade iväg. Insåg att jag inte hade tid att vara ute en dag till (vilket var tanken från början) så gick jag till Ljungbyhed, tog en korvmeny och åkte hem =)

Det blev bara 2 mil, men så var jag bara ute ett dygn också, nästa gång blir det längre! =)


Sjukt vad naturen gör en på gott humör! Kanotpadding nästa men då med lite fler människor förhoppningsvis! =)


Midsommar i morgon!

Ta det lugnt med sillen!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards