Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Christoffer - 5 maj 2008 23:29

Kom på en sak som är helcrazy här, de kör på fel sida av vägen. När man kommer från Sverige så har man lärt sig sedan dagis att först titta åt vänster och sen åt höger. Med tiden har man lärt sig att i första filen kommer inga bilar från höger, så man tittar åt vänster, och går.

Det värsta är att så gör jag ju här också, och kan ni tro att bilarna tutar när jag traskar mitt ut i gatan när jag tror att det är bilfritt, JA!


jag förstår inte att det ska vara så svårt, de har till och med skrivit det på gatan!


Av Christoffer - 5 maj 2008 21:31

Hallå alla!

Mätt och belåten, tillbaka på rummet efter en fin spagetti bolognese, börjar bli dyrt att käka ute hela tiden, och Dublin är inte precis billigt heller (Irre: jag förstår varför farsan flyttade till Sverige =).

Idag har jag köpt en ny sommarkostym på Pennyes, en av typ 100 shoppingcenter som finns här, tyckte att jag behövde en och så var den ju inte så dyr heller =)

Jag har fått blanketter att fylla i av jobbet så de planerar nog på att ha mig kvar iaf, vet inte helt säkert om de vet att jag drar om drygt 2 veckor men det skiter jag i, man får tydligen betalt varje vecka här, så ska nog få mina pengar ändå!


Annars har det varit en rätt händelselös dag, med tanke på att jag jobbade till 5 i morse och gick upp kl halv 2 idag så är det kanske inte så konstigt =)


Ska ta tag i att göra lite saker som man måste göra här, åka och kolla på Guinnesbryggeriet, kolla på whiskeydestillerier  och åka ut på Irländska vischan.

Har druckit Guinnes, bara en faktiskt, men så jäkla gott är det inte, kaffeöl, hmm...


Ikväll är det Godis/slapp/james bond-kväll som gäller. Och imorgon så får jag förhoppningsvis tillgång till lägenheten som jag ska bo i.


Här är lite bilder jag tog idag. (det är inte så jäkla varmt som det ser ut)

Hejhopp...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards