Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Christoffer - 18 maj 2008 20:10

Halloj alla skojiga!

Nu är jag hemma från min lilla utflykt! Det har varit en bra dag, trots lite regnande.

Dagen började på "Paddys place" (åter igen nej, inte Patrik vid "runda grillen") ett B&B i Dublin. Vi blev full buss och jag hamnade bredvid en tjej från chicago (alla presenterade sig på bussen) i typ min ålder. Men, har ni någongång träffar eller sett en person som ni bara retar ihjäl er på, utan att pratat med personen eller något, är nog första gången för mig och den här bruden var en sån. Kanske ytligt, kanske konstigt, kanske dumt, men jag kunde inte förmå mig att prata med henne, varje gång jag tittade på henne så blev jag irriterad. Riktigt skumt!


I alla fall, efter dryga timmen kommer vi fram till Glendalough, som ligger söder om Dublin. Bla platsen där de spelade in bröllopet i "Braveheart"! En underbar plats, naturen var helt fantastisk. Svårt att fånga på bild men jag har försökt. Lite synd att det var molnigt!

Vi fick en timme på oss att hoppa och leka, jag raceade med mig själv upp till toppen, hann inte ända upp då jag insåg att jag hade kortare tid tillbaka (som tur är går det alltid fortare nerför än uppför).


Vidare på bussen (efter ett drick och kisstopp) hamnar vi i Kilkenny. Kan ni gissa vilken öl som är därifrån.... just det, Killkenny! En trevlig, pittoresk  liten by med färgglada hus. Vi stannade för lunch och en pint Killkenny vilket är drygt 560 ml öl. Hur mycket jag än försökte så måste jag erkänna, som den skamsne ickeirländaren jag är, att jag inte gillar stout (mörk öl).


Allt flöt på bra, vi hade en rolig tourguide som lärde oss en hel del. Visste ni att de 2 första siffrorna på Irländska reg-plåtar är bilens tillverkningsår. Och att den gröna färgen på irländska flaggar står för katoliker den vita färgen för fred och den orangea för protestanterna! Det var ju massa krig här för längesedan mellan pro. och kat.!


Bussen tog oss sedan vidare tillbaka till Dublin igen, vi stannade till i Phenixpark som är en megastor park, den största stadsparken i Europa. Dubbelt så stor som Central park och lägger man ihop alla Londons parker, så är den här fortfarande större!


Tillslut framme vid Paddys place igen, sliten av förkylningen och av att för första gången på nästan 3 veckor gått upp innan kl 10 (gick upp kl 7 nu).


Och nu är jag tillbaka på rummet, ska ta mig en whiskey och gå ner och vara lite social med de andra!

Här är några av de bilder jag tog idag, hoppas ni får en liten uppfattning om hur vackert det var (är en naturnörd, jag vet!)


(Jag i Glendalough, glendalough mountain, borg i G, sjö i G, Jag framför Kilkennycastle, en liten del av Phenixpark)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards