Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Christoffer - 11 maj 2008 20:58

Godkväll mina damer och herrar!

Vet ni vad det är för dag idag? ja, det är söndag men det är även den stora whiskeydrickardagen! Inte officiellt kanske men dagarna blir vad man gör dem till har jag hört =)

Är dålig på det här med whiskey så har införskaffat en flaska Jameson Irländsk blended! Vilket ställe är bättre att lära sig att dricka whiskey på än på Irland?


Jobbade igår, allt flöt på som vanligt. Alla konstiga kineser stirrade och babblade på deras "engelska" låter som rena grekiskan, vet man inte vad de vill säga så är det näst intill omöjligt att förstå, retar mig duktigt på dem ibland, de verkar inte fatta att jag började för 4 dagar sedan och aldrig bytt slang på ett ölfat. menmen, kineser är kineser (ta inte illa upp om du är kines och läser det här)


Jag ska jobba tisdag, torsdag, fredag & lördag, lite tråkigt med helgen, hade velat ut och partaja, men får väl vara utan det, måste ju dra mig hemåt nästa torsdag, dessutom så kan pengaförrådet behövas fyllas på!


I fortsätningen ska inte inläggen vara baserade på sprit utan förhoppningsvis lite mer kulturinriktat, så man lär sig något =)


"go baj, si o leida" (good bye, see you later in english/chinese)


(Coors light - en öl: Den lilla klippliknande symbolen blir knallblå när ölen är kall och vit när den är rumstempererad, hur coolt är inte det? , Jameson Irish whiskey)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards