Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Mycket kan hända på bara en dag!

Av Christoffer - 4 maj 2008 15:21

Då var det Söndag, 3:e dagen här och klockan är halv 3 här. Igår hände en massa saker:

Jag var ute och lämnade mitt CV till barer, och en bar/nattklubb  (The turk's head på The tempelbar street (partygatan)) sa att jag kunde komma in och provjobba redan samma dag!

Wohoo =)


Jag gick tillbaka till mitt lilla B&B som jag bor på och kollade mailen efter svar på couchsurfing.com (en sida där man kan registrera sig och leta upp folk i hela världen som erbjuder en sovplats där man kan bo gratis).

Jag hade fått svar från en kille som var borta till den 18 maj och jag ska träffa hans polare och få nycklar på tisdag, så från och med tisdag har jag en lägenhet som jag bor gratis i (min turdag eller vad, som vanligt).


Kl 19.00 infinner jag mig på The Turk's head för provjobbning, i början gick det skitlätt men efter 9 h (de hade öppet till kl 4) var man liite trött. Springa runt och plocka glas (Irländare dricker en del så det var många glas) på en nattklubb är kul, men rätt jobbigt också!


Kl 5 var jag tillbaka på B&B:et men de hade inga rum lediga så hade kommit överens om att jag fick en madrass i köket tillsammans med rumänen som jobbar där, men dörren var låst och han var fan svårväckt så la mig i hallen istället, kl halv 7 lämnar en tant B&B:et och jag tar hennes rum.

Ska bo här i 2 dagar till för 40€ /natt, fick rabatt eftersom jag och rumänen  e lite bundis nu =)


 Kl 19.00 idag ska jag åter vara på plats på The turk's head, chefen skulle fixa nån blankett så jag kunde på ett pps nummer så jag hoppas jag får ha jobbet kvar! (hört rykten om att de provanställer folk (gratis) på helger och sen tackar nej till vidareanställning) men hoppas inte på det iaf =)


Så det ser ut som det löser sig ändå! Ska ta en välbehövlig dusch nu!

Ha det fint alla och sakna mig inte förmycket ;)


Ps. kommentera gärna, alltid kul att läsa ds.

 
 
Ingen bild

Pappa

5 maj 2008 00:50

Som sagt - undvik att jobba gratis för någon!

 
Ingen bild

Mamma

7 maj 2008 09:54

Visste det! Du ger inte upp SÅ lätt. Hm; har du inte diskuterat pengar alls? Kanske funkar det så där att man först visar vad man går för ett par dar, sen kan man prata pengar.. Får du nån mat?

 
Ingen bild

christoffer

8 maj 2008 23:20

Blev inte gratis jobb, får tydligen pengar även för fösta dan, så det är bra! Men om jag jämför det här jobbet med flygjobbet så är flygjobbet 1000 ggr bättre: Bättre betalt, mycket lugnare, ringer inte i öronen efterår, får äta och dricka vad jag vill. Här får man inte ens ta en cola, man får blanda saft =) God bless SAS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christoffer - 13 september 2009 23:01

Tuffa grabbar med bra balans... inte jag alltså!      Buonanotte      ...

Av Christoffer - 6 september 2009 18:04

Hallå alla söndagströtta!   Klockan är 6 och man har inte gjort något idag, visserligen jobbat en tur men inget värt att skriva om.   Skolan har satt igång igen, 2 år kvar innan man är byggingenjör på riktigt, det går fort.   Stiffeaway har gått ner...

Av Christoffer - 27 augusti 2009 19:30

God eftermiddag alla nyvakna!   Själv är jag inte nyvaken, inte jobbat men ändå åstadkommit en massa idag, träffat folk, renoverat, tränat, känns bra när man känner sig duktig! =)   Tyvärr börjar motorcykelsässongen lida mot sitt slut (iaf om några m...

Av Christoffer - 24 augusti 2009 00:38

Äntligen blev det av... I lördags sprutade det testosteron ur öronen på 21 krigssugna grabbar vid Löddeköpinge! Anledningen var Paintball. En riktigt rolig eftermiddag med pulsen på topp när kulorna ven bara centimetrar från huvudet, ibland, och ibla...

Av Christoffer - 14 augusti 2009 03:04

Idag ær det MALMØØFESTIVALEEEEN!!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards