Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Irländsk natur & brasiliansk fest!

Av Christoffer - 8 maj 2008 21:13

Hallå alla, hoppas ni mår bra där hemma, eller vart nu nu är!

Idag har jag och mina 2 nya konstiga basilianska vänner varit ute och rest. De hade hört att det var jättebilliga kläder på ett köpcenter i Kildare (liten stad en halvtimme utanför Dublin) och jag är ju såklart sugen på att hänga med! Vi tar 2 tåg för att komma dit, superfin natur. Irland är verkligen så grönt som man säger!

Stället heter The Village och var som en idyllisk pytteliten by med bara märkesaffärer. Men 20% på ett par 190 € diseljeans är ingen superaffär precis =) så det blev inga kläder, men fösta souveniren är införskaffad däremot!




(Som sagt, dra gärna iväg en kommentar så jag vet vem du är som läser!)



En sak som är lite illa här är att de röker på dagligen, inte alla med flera stycken, trevliga människor, men när jag kom ner kl 10 i morse så satt det en tjej och en kille och rökte ur en hemmagjord vattenpipa och det luktade marijuana i hela köket, tappar lite respekten för dem då.


I kväll är det tydligen någon brasiliansk fest någonstans inne i stan, det blir jag och resten brazilianpeople =) men ska nog bli skoj! Har folk att umgås med nu ju, så det är super =D


Sen är det jobb hela fredag och lördag natt, börjar 20 och går hem kl 5 ungefär, men man måste ju ha pengar, tjänar du inga hemma så ;)


 Ska ut och gymma lite nu, det har varit medelhavsväder här både idag och igår, ovanligt enligt folket här!


"Peace on u, piss on u to, u son of a bitch, i'm going back to italy!"


(Jag och ivan, Irland från tågfönstret, the village)

 
 
Ingen bild

Johannes

8 maj 2008 22:37

Tja man! Kul som fan o läsa vad du hittar på! Verkar ju som du kommit till ro och träffat lite folk! Ha det super!

 
Ingen bild

Wesslan

10 maj 2008 15:35

Tjenare kompis, det är inte lätt med puffande ungdommar runt omkring sig! Hur gamla är brassarna? Be dem förresten att lära dig lira lite fotboll, brassar är bäst i världen på fotboll nämnligen! Ha det

 
Ingen bild

Bloggowner

10 maj 2008 16:00

Haha, nä det är det inte, brassarna är mellan 20 och, ja 30 tror jag. Har faktiskt kickat boll med dem redan, med de måste vara halvbrassar för de vara bara halvbra, hahaha =/
Ha det fint wiizel

 
Ingen bild

chrille

12 maj 2008 14:25

eller så hade de "brazzat" på holken för mycket hahaha (för att fortsätta på ordvitsarna)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christoffer - 13 september 2009 23:01

Tuffa grabbar med bra balans... inte jag alltså!      Buonanotte      ...

Av Christoffer - 6 september 2009 18:04

Hallå alla söndagströtta!   Klockan är 6 och man har inte gjort något idag, visserligen jobbat en tur men inget värt att skriva om.   Skolan har satt igång igen, 2 år kvar innan man är byggingenjör på riktigt, det går fort.   Stiffeaway har gått ner...

Av Christoffer - 27 augusti 2009 19:30

God eftermiddag alla nyvakna!   Själv är jag inte nyvaken, inte jobbat men ändå åstadkommit en massa idag, träffat folk, renoverat, tränat, känns bra när man känner sig duktig! =)   Tyvärr börjar motorcykelsässongen lida mot sitt slut (iaf om några m...

Av Christoffer - 24 augusti 2009 00:38

Äntligen blev det av... I lördags sprutade det testosteron ur öronen på 21 krigssugna grabbar vid Löddeköpinge! Anledningen var Paintball. En riktigt rolig eftermiddag med pulsen på topp när kulorna ven bara centimetrar från huvudet, ibland, och ibla...

Av Christoffer - 14 augusti 2009 03:04

Idag ær det MALMØØFESTIVALEEEEN!!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards