Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Det man inte har i huvudet.... har man inte i plånboken heller!

Av Christoffer - 19 maj 2008 00:50

Tur det inte handlar om stora summor!!


Så här är det: För de som inte visste det så är jag Flygvärd på SAS i Köpenhamn. Vi har förmånen att köpa billiga flygbiljetter, genom vår fina SASportal på internet. Men eftersom jag ni har skaffat en fin Macbook som inte är helt kompatibel med Sasportalen så kan jag inte boka resor från den.

Då mailar jag min goda morbror som också jobbar på sas och ber honom beställa en flygbiljett till mig, skickar med visakort nummer så det bara är att betala.

Men som den ordentliga påg jag är så släpar jag mig själv ner till ett internetcafé senare på dan och bokar biljetten från en PC därifrån. Det fungerade bra och fick ett mail dagen efter och biljetten var bokad och betald.


Vad jag glömde var att maila min morbror (som nu är i Seattle och kör motorcykel) och meddela honom att jag bokat biljetten själv!


Fick ett mail av honom idag där det stod att han skulle se vad kan kunde göra, och 20 min senare hade jag fått ett mail till av honom där det stod att biljetten var bokad.


Nu väntar jag bara på att kvittot från sas ska komma till mailen. Mailade tillbaka till min morbror och bad honom försöka avboka resan (vilket jag inte kan göra från min dator). Men i värsta fall så får jag vara den enda på planet som åker hem med 2 biljetter.


Men man får ju se det från den ljusa sidan, jag har en garanterad plats att lägga min tidning på bredvid mig =)


Som det kan gå, när inte haspen är på! 

 
 
Ingen bild

Tant Maria, Linus och Lukas

19 maj 2008 09:43

Hej Christoffer! Blir sprudlande GLAD när jag läser Din blogg, fantastiskt att "lille Christoffer" har blivit en sån modig kille att han ger sig ut på ett sånt här äventyr! Var rädd om Dig bara!!! Kram Tant Maria - (40 år men för tillfället nykter..) Linus o Lukas hälsar också..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christoffer - 13 september 2009 23:01

Tuffa grabbar med bra balans... inte jag alltså!      Buonanotte      ...

Av Christoffer - 6 september 2009 18:04

Hallå alla söndagströtta!   Klockan är 6 och man har inte gjort något idag, visserligen jobbat en tur men inget värt att skriva om.   Skolan har satt igång igen, 2 år kvar innan man är byggingenjör på riktigt, det går fort.   Stiffeaway har gått ner...

Av Christoffer - 27 augusti 2009 19:30

God eftermiddag alla nyvakna!   Själv är jag inte nyvaken, inte jobbat men ändå åstadkommit en massa idag, träffat folk, renoverat, tränat, känns bra när man känner sig duktig! =)   Tyvärr börjar motorcykelsässongen lida mot sitt slut (iaf om några m...

Av Christoffer - 24 augusti 2009 00:38

Äntligen blev det av... I lördags sprutade det testosteron ur öronen på 21 krigssugna grabbar vid Löddeköpinge! Anledningen var Paintball. En riktigt rolig eftermiddag med pulsen på topp när kulorna ven bara centimetrar från huvudet, ibland, och ibla...

Av Christoffer - 14 augusti 2009 03:04

Idag ær det MALMØØFESTIVALEEEEN!!

Presentation

Omröstning

Sensation White kommer åter till Köpenhamn i år och gissa vem som kommer vara där!!? Kommer du??
 JA!
 naaää

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards